Leta i den här bloggen

tisdag 18 juli 2017

Två korta spökhistorier

Här är två korta berättelser som jag har hittat på nätet. Korta men läskiga! 

/Markus


Vem svarade i min telefon?

I går kväll tog en vän med mig ut för att gå på den lokala barens musik-kväll. Efter några drinkar upptäckte jag att jag inte hade min telefon på mig. Jag kollade runt bordet där vi satt, baren, toaletten. Tillslut lånade jag min väns telefon för att ringa upp min så att jag kunde höra var den var. Efter två signaler svarade någon som gav ut ett lågt raspig fniss för att sedan lägga på. Jag ringde igen men fick inget svar. Jag gav upp letandet och gick hem. Jag hittade min telefon på mitt nattduksbord, precis där jag lämnade den.

Vad fanns nere i källaren?

Mamma hade sagt att jag inte fick gå ner i källaren, men jag ville se vad som gjorde det där ljudet. Det lät som en hundvalp, och jag ville se valpen, så jag öppnade källardörren och började gå ner. Jag såg inte en valp, och sedan kom mamma och ryckte upp mig ur källaren och skrek åt mig. Mamma hade aldrig skrikit på mig förut, och det gjorde mig ledsen och jag grät. Mamma berättade för mig att aldrig gå ner i källaren igen, och hon gav mig en kaka. Det fick mig att må bättre, så jag frågade henne inte varför pojken i källaren gjorde ljud som en valp, eller varför han inte hade några händer eller fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar