Leta i den här bloggen

söndag 2 juli 2017

En liten flickas spöke

Här kommer en berättelse från en medelålders amerikan som berättar om en händelse från barndomen.

/Markus

Shirley Temple
Jag växte upp i ett hus på Long Island, New York, som mina föräldrar köpte av två äldre damer som hade bott där i många år. Jag var ungefär fem år vid tiden, och som så många små barn blev jag ofta rädd och sprang till mina föräldrars sovrum och sov ofta med dem.



En natt, precis som jag var på väg att gå in i mina föräldrars sovrum fick jag se en uppenbarelse av en liten tjej i dörren till gästrummet i slutet av korridoren flera meter bort. Uppenbarelsen var som en ansiktslös blåvit-aktig ånga i form av en liten tjej, kanske 4 eller 5 år gammal och bar en klänning som såg ut att vara en sån som "Shirley Temple" bar som var vanlig på 1930-talet och 1940-talet.  

Hon svävade till tröskeln till gästrummet och stannade till som om hon  skulle se vem som kom gående i korridoren. Skräckslagen dök jag in i mina föräldrars rum och in under lakanen. När jag berättade vad jag hade upplevt så trodde inte mamma på mig. Hon menade på att jag hade livlig fantasi.
Många år senare, när min mamma gick bort, besökte jag med min far. Jag var då i tjugofemårsåldern. Det fanns några konstiga händelser i huset natten hon gick bort (en annan historia), och vi kom in i en diskussion om spöken och liv efter döden. Min far var en total icke-troende när det gällde såna saker. Jag berättade för honom om min erfarenhet jag hade som barn och hans uttryck förändrades och han blev vit som ett lakan i ansiktet.  


Han berättade för mig att de gamla damerna han köpte huset hade en liten tjej som gick bort i polio där i huset. Eftersom huset hade ett väldigt bra pris så köpte han huset och berättade aldrig för min mamma om dödsfallet i huset. Han var chockad över att få höra om min erfarenhet. Den erfarenheten har varit med mig hela mitt liv och definitivt gjort mig öppet sinnad för det paranormala.

/ChuckFL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar