Leta i den här bloggen

tisdag 25 april 2017

Mannen under trappan

Slender Man som han ofta brukar avbildas
Här en berättelse jag hittat på nätet där en engelsk tonårstjej berättar om en händelse.

/Markus


Detta började när vi, några kompisar, sov över hos en av kompisarna i oktober 2016. Vi bestämde att vi ville gå ut på en promenad i mörkret. Min väns hus ligger på en klippa vid havet.

För att komma till ytterdörren måste man gå ner för en utvändig trätrappa. Jag gick ut först och då såg jag en svartklädd man under trappan. Mannen var i en krypande position. Det var ingen mänsklig figur då det inte hade något ansikte och var ganska blek. Figuren vände sitt huvud mot mig och sade "boo". 

Alla hörde det säga "boo" men jag var den enda personen att se figuren. Vi sprang in allihopa och ville inte gå ut igen. 

Jag undersökte saken på nätet och fick en träff på "slender man" som stämde ganska bra in på figuren som jag såg.

/holly137

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar