Leta i den här bloggen

söndag 21 augusti 2016

The Conjuring 2 - Bill Wilkins

Jag har nyligen sett The Conjuring 2, helt okej film, inte lika bra som första filmen, men helt okej som sagt. Filmen baseras på verkliga händelser vilket oftast innebär att det är mycket som inte stämmer överens med verkligheten. Så när det kom till den där "Bill Wilkins" så blev jag rätt nyfiken, fanns det verkligen en Wilkins på 284 Green Street i Enfield?

Intervju med Janet Hodgson, då 11 år:

"Jag kände mig som använd av en kraft som ingen förstår. Jag gillar verkligen inte att tänka på det för mycket. Jag är inte säker på om poltergeisten verkligen var"ond". Det var nästan som om den ville vara en del av vår familj. Den ville inte skada oss. Den hade dött där och ville vara i frid. Det enda sättet den kunde kommunicera var genom mig och min syster."

Bill Wilkins, genom 11-årige Janet:

“Just before I died, I went blind, and then I had a hemorrhage and I fell asleep and I died in the chair in the corner downstairs.”

"Strax innan jag dog, blev jag blind, och sedan hade jag en hjärnblödning och jag somnade och jag dog i stolen i hörnet där nere."

Tre år senare så kontaktades familjen Hodgson av en man, Terry Wilkins som hävdade att William (aka "Bill") Wilkins var hans far och att han faktiskt hade bott i huset innan ... och hade dött av en hjärnblödning när han vilade i en fåtölj.

Mycket mer information om denna William "Bill" Wilkins hittade jag inte, förutom på en sån där släktforksningssida, där fanns en William Wilkins, född 1901 som hade två barn varav en son, Terence William Wilkins.
Från genealogy.com

Mer information än så blir det inte, tyvärr, hade varit kul med nåt foto eller så, men vi får nöja oss så, här har ni den verkliga "intervjun" med Bill Wilkins:

/Markus




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar