Leta i den här bloggen

lördag 30 april 2016

Jag tror att något följde mig hem...

Här kommer en berättelse från en ung man i Storbritannien som råkade dra med sig något hem från en kompis hus. Berättelsen är från 2011.

/Markus

Jag har varit med om många övernaturliga saker i livet, men de mest skrämmande ägde rum hemma i huset. Jag är 15 år gammal, och även om jag är intresserad av det paranormala även om det skrämmer mig ibland.

Under det senaste året har jag haft några konstiga upplevelser, jag har inte märkt av något särskilt i huset fram tills att jag kom hem från en kompis vars hus är hemsökt.

Jag vet att det är möjligt att spöken kan följa dig hem, vilket är anledningen till att jag tror att spöket kom från hennes hus. Ända sedan detta spöke följde mig hem har jag sett vita dimmor vid min dörr och jag har hört röster. 

Vid ett tillfälle så satt jag på min säng då jag hörde en kvinnoröst från den andra änden av sängen. Jag kunde inte urskilja vad hon sa, men jag var säker på att jag hörde en kvinnoröst och att den kom från mitt rum. 

När jag var i köket för frukost, hörde jag en mansröst komma från det motsatta hörnet till var jag stod,  men återigen så visste jag inte vad som sades. Jag noterade att våran hund kikade åt samma håll som rösten kom ifrån, vilket jag tyckte var lite häftigt då jag har hört att djur är extra känsliga för sånt där.

För tre månader sedan jag satt i ett av skolans allmänna utrymmen och väntade på en kompis som lunchade. Plötsligt hörde jag någon gå in i rummet, i ögonvrån såg jag dem passera mig men precis när fotstegen nådde fram till mig så stannade de. Jag fick den läskiga känslan av att de stannat till och bara tittade på mig, så jag vände för att se vem det var, men ingen var där.

Men den händelsen som var läskigast under det senaste året var när jag låg i sängen, och jag var på väg att sträcka mig efter att släcka nattlampan på mitt nattduksbord då jag plötsligt hörde någon springa mot mig från andra sidan av rummet. Det var så pass högt att min mamma kom upp, tände i taket och undrade vad jag sysslade med, men i rummet fanns det ingen annan än jag själv. 

Det var riktigt otäckt.

/BlueberryCharms, 15 år, Storbritannien

1 kommentar: