Leta i den här bloggen

fredag 11 mars 2016

Nightmare on 1894 Elm Street

Har flyttat till ny bostad och har haft mycket att stå i, så inget bloggande på ett tag, men nu är jag på banan igen med en berättelse som jag hittat på nätet. Det är en amerikansk kille som berättar om när han bodde på adressen 1894 Elm Street i staden White Bear Lake i Minnesota.

/Markus

Mina oförklarade erfarenheter av 1894 Elm St.

Mitt rum var i källaren och första natten som jag sov där så var det där ett hörn av rummet som var mörkare än resten av rummet. Det såg ut som om en mörk skuggfigur som bara stod där. Så jag knäppte igång TVn och somnade med den på. Jag var 16 år gammal.

Den läskiga känslan av att vara bevakad och en tung känsla var alltid närvarande hela tiden jag bodde där. På kvällen var jag alltid den sista att gå till sängs. Där i källaren kunde jag höra hur det gick folk omkring på övervåningen och när jag gick upp för att se vem som var vaken i familjen så fanns det ingen där, alla andra sov. Detta hände ganska ofta.

En dag var jag och min pappa ensamma hemma när de andra var ute och handlade. Min pappa var på övervåningen och tittade på TV och jag var i mitt rum i källaren och satt vid datorn. Min dörrhandtag började plötsligt rassla och vridas som om någon försökte komma in. Jag utgick från att det var min jobbiga syster som ville komma in. "Vad!? Det är låst!", men jag fick inget svar så jag sprang för att öppna dörren, men ingen var där. Jag tänkte då att det kanske var min syster som försökte skrämmas så jag gick till badrummet och tvättstugan för att kolla om hon gömde sig där. Då ingen var där sprang jag upp på övervåningen, ingen annan än min pappa var där och han sa att de var själva, de andra hade inte kommit hem ännu.

Min sista och mest obehagliga erfarenhet jag någonsin haft var när jag en dag kom hem från skolan. Som jag körde upp uppfarten då jag såg hur någon kikade ut genom fönstret på mig. Det var en mörk gestalt som öppnat gardinera åt sidan med sin hand och såg ut på mig. Jag trodde det var min mamma eller pappa som kommit hem tidigt. Lat som jag var brydde jag mig inte om att plocka upp mina nycklar utan knackade istället på dörren så de kunde släppa in mig. Ingen kom och öppnade så jag blev lite irriterad, jag tröttnade och gick istället in med min egna nyckel.

Jag gick in och ropade irriterat om varför de inte kom och öppnade dörren för mig, Jag fick inget svar så jag gick runt i huset utan att hitta någon. Slutligen gick jag ut på baksidan för att se om någon hade brutit in i vårt hus bara för att finna min bror och syster som var utelåsta eftersom de hade glömt sina nycklar. Jag frågade om de hade sett någon komma ut men de sade nej. Jag frågade dem om de var inne i huset de sade nej. Då berättade jag att jag sett en person som var inne i huset då varpå båda blev uppskrämda.

Dessa var mina erfarenheter av det huset.

/phear_xiong

1 kommentar:

  1. Yippie! Inlägg! ^^ Jag rös. Usch =)

    SvaraRadera