Leta i den här bloggen

lördag 12 mars 2016

En hängd kvinna?

Här är det en tjej i Washington, USA som faktiskt har det ganska besvärligt där hon bor. Berättelsen kommer från 2012 och jag hoppas att hon har det lättare nu för tiden.

/Markus


Detta som jag ska berätta om är något som verkligen skrämmer mig. Jag har bott i den här lägenheten i några månader nu och till en början så var allt som vanligt. Men det dröjde inte länge innan jag började höra viskningar när jag ligger i sängen om nätterna. Detta har hänt en hel del under de senaste åren och ibland när jag bara gå runt huset.

Jag har sett en manlig skuggfigur komma ut ur badrummet, och jag känner att något ständigt håller ögonen på mig. Jag har också haft en mycket mer mardrömmar än normalt.

Nu till det mest besvärande som jag ser i stort sätt varje natt. Över av min mammas säng, precis ovanför hennes lampa så uppenbarar sig vad som ser ut som en hängande kvinna. Jag kan klart och tydligt se fötter och en klänning men den övre delen är lite suddig, men det ser ut som en böjd huvud i nacken, som om nacken är bruten som hos en som är hängd.

Dessutom tycks det röra sig från sida till sida, som om det svinga lite. Det är nästan alltid där, oavsett hur mycket ljus i rummet på natten, såvida inte ett ljus faktiskt påslagen och det är samma varje natt. 

Jag är ganska rädd, även om det inte verkar vilja skada mig. Än...

Jag hör, som sagt, viskar när jag ligger i sängen. Det låter som en kvinna, men jag hör inte vad som sägs. Jag känner mig ständigt iakttagen och ibland ser jag saker ur ögonvrån. Men detta kan alla vara min fantasi antar jag. Jag har hört viskningar i flera år nu och det är så pass påtagligt att jag måste använda öronproppar för att kunna sova.

Vad tror ni om detta?

/MachineGunLola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar