Leta i den här bloggen

söndag 13 mars 2016

Det spöklika ansiktet

En till berättelse som jag hittat på nätet.

/Markus

Jag var 17 och min familj hade precis flyttat till ett nytt hus. Jag hatade att flytta på grund av allt jobb som måste göras, men jag gillade också idén om att flytta till en ny stadsdel och en ny skola.

Några dagar efter flytten var jag ensam hemma. Jag stod i köket och tittade på TV och njöt av hur stort det nya huset var. Jag såg snart tvättkorgen som mamma hade lämnat åt mig så jag kunde ta hand om min tvätt. Vid rummet med tvättmaskinerna så fanns dörren som ledde ut till garaget. När jag gick närmare så såg jag något i garagedörren. Det var ansiktet av en äldre kvinna i dörren. Det skrämde mig.

Kvinnans ansikte såg lite dött ut. Hon hade hon långt rakt hår, ingen näsa utan bara två hål som den typ av hålen du ser på ett skelett i stället för en köttig näsa och ögon som var vidöppna. Hon såg inte rädd ut. Hon såg mer ut som om hon försökte ta reda på varför jag tittade på henne.

Det verkade som att kvinnans huvud lutande något. Det var som om hon studerade mig medan jag studerade henne. Jag berättade för mamma om kvinnan i dörren. Mamma tittade på dörren och sa bara "det finns ingen där, du bara inbillar dig," 

Jag kände att jag behövde någon annans åsikt om dörren så jag bad min kompis Beth att komma över och titta på dörren.

Beth berättade att hon såg samma ansikte i dörren. Jag kände mig glad att jag inte blivit knäpp men samtidigt lite skrämd. Kvinnans ansikte lutade något när hon såg båda oss titta på henne, nu såg hon lite arg ut. När kvinnans ansiktsuttryck började bli mer ilsket blev jag vettskrämd och tittade inte dit mer. Jag och Beth gick och gjorde något helt annat den dagen.

Jag fick aldrig veta vad eller vem kvinnan var.

Jag har haft några andra konstiga saker som hänt mig i huset. En natt efter att jag gått upp för att ta ett glas vatten så satt jag i sängen en liten stund, sedan när jag lade mig ner så kände jag ett enormt tryck på min kropp som om någon osynlig kraft höll mig fast. Jag kunde inte andas så jag bad till Gud i mitt huvud att få det att sluta och det gjorde det.

För ett par månader sedan vaknade jag upp och fick se ansiktet av en kvinna stirrande på mig. Hennes ansikte påminde mig om ansiktet i dörre, men detta ansikte var mycket mer realistisk. Hon hade svarta ögon som var vidöppna. Håret var vågigt och långt och hennes ansikte var gammalt men såg
mer ut som på ett skelett även om hon fortfarande hade en del kött på ansiktet. Hon hade torkat blod över hela ansiktet och i håret. Hon såg ut som ett lik.

Kan någon förklara varför dessa saker har hänt mig?

Alla kommentarer är välkomna, jag behöver verkligen en förklaring.

Tack.

/cline1986, South Carolina, USA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar