Leta i den här bloggen

tisdag 2 februari 2016

Spöket på Willard Library

Willard Library som är byggt 1885 är det äldsta folkbibliotek i Indiana. I 78 år har bibliotekarier och andra anställda sett uppenbarelsen av en kvinna, klädd i en grå slöja och grå skor. Detta har hänt oavsett om det har varit natt eller dag och har setts i olika rum på biblioteket, men där hon har setts flest gånger är barnboksavdelningen nere i källaren. 

Även när hon inte har blivit sedd så har andra märkliga iakttagelser gjorts, så som vattenkranar som slås på eller av, doft av parfym, känsla av kyla, märkliga ljud, böcker och möbler flyttar runt för engen maskin och så har flera känt hur någon rört deras hår och örhängen

Vid ett tillfälle så gick inbrottslarmet och när polisen kom till platsen så fick de se en kvinna klädd i grått stående i ett fönster på övervåningen. Kvinnan log mot poliserna sedan försvann hon.

Det generösa biblioteket kör live med sina kameror så vill du spana efter spöket så ska du kolla in här.

Som Ghostbusters-fan så tänker jag på biblioteksspöket i första filmen, Den scenen skrämde skiten ur mig när jag såg filmerna som barn, vilket såklart gör att jag älskar scenen! Vad jag inte kände till är att spöket återkommer i datorspelet Ghostbusters: The Video Game från 2009. Där får man veta mer om spöket.

/Markus


1 kommentar:

  1. Roligt att se ditt arbete med bloggen. Jag satt lägrad med mobilen någon timme igår letande efter spöket.

    SvaraRadera