Leta i den här bloggen

måndag 1 februari 2016

Adam

En rätt så gullig berättelse som jag hittade på nätet där sidan säger "Real Ghost Stories So Creepy You Will Never Sleep Again", men jag vet inte om denna var så särskilt läskig, mer gullig, som sagt. :)

/Markus


När min dotter var två så hittade jag henne lekandes med två tomma toapappersrullar som var knutna på vardera ände på ett snöre. Hon svingade och snurrade omkring med dessa. Jag frågade vad hon gjorde och då sa ho att hon tränade med sina "nun chucks".

Jag tyckte det var mycket märkligt, när skulle hon ha lärt sig om vad nunchaku är? Jag frågade henne vad hon menade och då sa hon att Adam hade berättat för henne hur
man gör såna och att han varje kväll visade henne hur man använder dem.
Hon fortsatte med att säga att Adam sa till henne att öva så att hon lär sig hur man försvarar sig.

Jag fick lästan lite panik men frågade henne hur Adam såg ut. Hon sa att han var lång, blond och hade blå ögon.
Hon sa: "Mamma, du vet hur han ser ut! Du känner honom! Han dog när han fick ont i huvudet.".
Jag blev tvungen att lämna rummet. 

Fyra månader innan min dotter föddes så dog min långa, blonda och blåögda vän Adam dött av en hjärnaneurysm (en abnorm utsvullnad på en av artärerna i hjärnan) vid en ålder av 27. Adam höll på med kampsport på professionell nivå.

Min dotter har inte pratat om Adam sedan den dagen, så jag är inte säker på om jag skrämde henne med min reaktion eller om hon helt enkelt var färdig med sina lektioner.

/Michelle Froelick Young

1 kommentar:

  1. Jippie, ännu ett inlägg att läsa ikväll/inatt! =) Blir så glad när det dyker upp något nytt här ^^ Go, go, go! Fortsätt med det du gör! :-)

    SvaraRadera