Leta i den här bloggen

fredag 16 oktober 2015

Schoolgirl Suicide

Här följer en spökhistoria som jag hittat på nätet.

/Markus

Mitt namn är Abirami och jag går på en gymnasieskola i Penang, Malaysia, som är berömd för sina höga prestationer, men vad som är mindre känt är att min skola är hemsökt.

Det är 100 år sedan min skola byggdes och det finns en berättelse som en lärare som jobbat där i över 20 år har berättat, han hävdar att den är sann. 

Berättelsen är att en tjej som blivit så deprimerad efter sin pojkvän lämnade henne att hon begick självmord genom att hoppa från klocktornet på skolan och att hon sedan dess hemsöker klocktornet som numera är stängt och ingen får gå dit utan tillåtelse.

Varken jag eller mina vänner trodde dessa berättelser som vi trodde det var allt inte sant, men en dag det alla visade sig vara sant när min vän upplevt förekomsten av spöket själv.

Det var "Lärarnas dag" och jag och en vän skulle sätta upp en banner på toppen av klocktornet. Jag lät min vän gå först eftersom hon är mer modig och jag följde efter bakom henne. När vi kommit halvvägs uppför trappan upptäckte jag att jag hade glömt några saker på nedervåningen. Under tiden fortsatte min vän upp till klocktornet.

Snart hörde jag ett skrik. Jag rusade upp på och såg min vän liggandes medvetslös. Under ett par dagar efter händelsen så var hon ovanligt tystlåten men efter en tid började hon vara normalt och då berättade hon vad som hände den dagen.

När hon kom upp i klocktornet såg hon i ögonvrån en skuggfigur som verkade vara en flicka. Plötsligt kände hon ett starkt obehag så hon bestämde sig för att gå ner igen, och då hörde hon plötsligt rösten av en flicka som skrek högt åt henne att gå där ifrån. är hon vände sig åt det håll som rösten kom ifrån så fick hon se en skrämmande uppenbarelse för att sedan tuppa av.

Efter att ha fått höra hennes berättelse så känner jag att det var tur att jag inte var i hennes ställe den dagen. Jag kommer aldrig gå nära det klocktornet igen.
/
Abirami Penang, Malaysia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar