Leta i den här bloggen

söndag 13 september 2015

Barn säger de mest tokiga saker...

Det är snålt med inlägg för tillfället. Det beror på att jag har flyttat in hos min lillasyster som har en son som är snart fyra år, så det är fullt upp med jobb och barnlek om dagarna vilket såklart är jätteroligt men försöker så gott jag kan att spöka till det. Det som detta inlägg handlar om är läskigheter som barn har sagt och gjort... Barn säger de mest tokiga saker...

Apropå sånt, min syster med hennes lille son var till vår andra syster på middag. Dr berättar lillgrabben attt det bor ett spöke i mosters lägenhet, hon heter Isa och har lika långt hår som mamma, fast blont då. Isa bor i gareroben. Min syster som bodde i lägenheten kände sig lite mer mörkrädd än vanligt när besöket hade gått hem.


Här följer en berättelse som jag blivit tilldelad och sedan en hel drös med läskigheter som jag hittat på nätet.
/Markus

När vi flyttade in där vi bor nu och min lillebror milton var omkring tre år så hände det en sak. Jag var inte hemma vid tillfället men han ställde sig utanför min dörr och grät av skräck och sa till vår mamma att det satt en gubbe på min säng. Han är livrädd för det rummet och vill absolut att min dörr ska vara stängd.. Alla i min familj känner att vi aldrig är riktigt ensamma även om man är själv där...

Idag är Milton sex år och att han fortfarande vill ha dörren stängd. Vi har inte pratat med honom om händelsen.

/Sofie


Mina barn (åldrar 5, 4, och 3) pratar ständigt om "de blodiga flickorna" i sina rum. De berättar detaljerat om dem, deras namn ... Deras kläder, vad de talar om. Det började när min äldsta hade just fyllt tre. Han sa att de hade varit i en liten grön bil som föll i vattnet. Vattnet blev rött och deras mamma och pappa var verkligen ledsna. Han sa att flickorna gillade deras rum eftersom de har roliga leksaker.

"Pappa, när kan vi bli av med den där ungen som hänger i min garderob?" Jag frågade henne vad hon pratade om och hon berättade allt om en tonårspojke som hängde med ett bälte runt halsen i hennes garderob. Jag gick till hennes garderob och där fanns ingenting...  Då sa hon att han bara är där när jag inte är i närheten.
Dottern pekade på den gamla vedspisen i mitten av rummet och sa: "Jimmy sa att det var där han gjorde det." Jag frågade henne vem denna Jimmy var och vad han talade om. Hon svarade "Jimmy är killen som kommer och pratar med mig på natten. Han sa att han dödade sin mamma just på den platsen." Min dotter var fem.

En gång när jag var tre och sov i mina föräldrars säng så satte jag mig plötsligt upp och sa "Mamma, vem är han där i hörnet?" Hon blev skräckslagen. Detta hände varje kväll tills hon tillslut gick till hörnet och pratade med honom och bad honom att lämna oss ifred eftersom han skrämmde mig. Jag tror sedan dess på spöken på grund av detta.

Min dotter var 4 år gammal. En morgon hörde jag hennes dörr öppen och stängas. Det betydde oftast att hon skulle komma till vårt rum. Hon kom inte, men snart hörde jag hennes röst. Jag hoppades att hon skulle gå in till sig igen och somna så jag lät henne vara. Då hörde jag dörren öppen och stänga igen. Den här gången bestämde jag mig för att gå in i hennes rum och se vad hon sysslade med.

"Gumman?"

"Ja, pappa."

"Vad gjorde du uppe?"

"Jag gjorde inget, jag försökte sova, men han lämnar mig inte ifred. Han pratar med mig och frågar en massa. "

"Han? Vem menar du?"

"Den lille pojken som var i mitt rum."

"Umm, älskling det var bara en dröm. Det finns ingen pojke i ditt rum. "

"Jag vet. Han gick härifrån precis. "

"Ok, men vad gjorde han i ditt rum då?"

"Han hängde från fläkten och frågade mig en massa saker."

"Hur då hängde från fläkten? Med armarna? "

"Nej, med ett rep."

Jag frågade henne om det ungefär ett år senare men hon mindes inget av detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar