Leta i den här bloggen

torsdag 13 augusti 2015

Flickan i spegeln

Här är en spökhistoria från en person i grannlandet Finland! Varsågoda!

/Markus

Jag är uppvuxen på landsbygden. Min pappa började på att bygga ett nytt hus då det vi bodde i var en smula fallfärdigt. I väntan på att det nya huset skulle bli klart så bodde vi i det gamla där den som bodde i huset innan oss hade dött i det största rummet.
Jag sedan sov i ett litet rum bredvid detta rum. Ofta om nätterna kunde jag se hur handtaget på min dörr drogs ner och hur dörren öppnades, men ingen var där...

Min pappa dog när jag var 12 år gammal och husbygget stannade av under en tid fram till att min mamma träffade en ny man som tog över husbygget.  När vi senare flyttade in så byggdes i efterhand en altan med fönster från det gamla huset.

Jag brukade vara vaken ganska länge på nätterna under tonåren och då brukade jag oft se och höra märkliga saker. Jag började att lägga märke till hur det verkade som någon satt i
vår soffa och så kunde jag höra saker som fotsteg, skratt, gråtande småbarn samt hur något släpades över golvet.

En natt omkring 04:00 då jag var redo för sängen så gick jag in i badrummet för att göra mig i ordning så tittade jag i spegeln. Bredvid mig stod en liten mörkhårig flicka. Hon var klädd
i enkel vit klänning och hon såg rakt in i mina ögon med ett märkligt litet leende på läpparna. Mitt hjärta gick på högvarv och jag sprang nästan ut ur badrummet. Jag såg hennes några gånger efter detta, alltid vid ungefär samma tid, 04:00.

Varje gång som vi hade åska eller lite hårdare vindar så fick vi strömavbrott. En av dessa gånger så åskade det, och hela huset blev strömlöst. När det hade lugnat sig så skulle jag ut med hunden och då fick jag se den lilla flickan i hallen. I samma ögonblick som jag såg henne så sprang hon mot ytterdörren och försvann.

Vi bor numera inte kvar på platsen och jag är inte längre med om några övernaturliga saker.

/Cornflower, Finland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar