Leta i den här bloggen

måndag 10 augusti 2015

Alkoholist-spöket

Här har jag hittat en självupplevd spökhistoria från nätet som en tjej från Nya Zeeland berättar.

/Markus

Jag heter Nadine och bor i Nya Zeeland. Förr brukade jag hänga hos min faster om helgerna oc gå på fester. En gång när jag var där så var min kusin (som jag inte gillade så mycket då men som är en av minabästa vänner idag) i Whangarei vilket är en fyra timmars bilfärd från där min faster bodde, så jag sov över i min kusins rum medan hon var borta.

Det var runt 20:00, jag var den som skulle köra mina festande vänner den kvällen då det var in tur att vara nykter, så jag var lite bedrövad och gick till sängs i brist på annan sysselsättning.

Efter att jag hade legat där i ungefär en timme så började jag äntligen slumra till. Men jag vaknade till då jag kände hur någon satt i sängen, Först trodde jag yrvaket att det var min kusin eller någon av våra kompisar, men de var ju ute och roade sig och hade nog inga planer på att hänga hos min faster.

Jag blev nu ganska rädd och vågade inte vända mig för att tända lampan. Jag tyckte mig höra hur någon drack ur en flaska eller burk. Tillslut satte jag mig upp för att se vem som var där. I rummet var det mörkt, gatlyktorna utanför hjälpte knappast till så det enda jag kunde se var en mörk gestalt som satt på sängkanten... Skräckslagen sprang jag ut ur rummet. Jag berättade händelsen för min faster som berättade att en äldre man, Albert, bodde i huset tidigare. Han var alkoholist och hade dött i huset efter flera års drickande. I min kusins rum fanns det gamla tomflaskor och vi tror att det var dessa som drog till sig Albert.

Jag gick aldrig mer  in i min kusins rum och min kusin ville inte heller bo i rummet utan flyttade ut i en husvagn ute på gården.

/Nadine, Nya Zeeland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar