Leta i den här bloggen

fredag 16 januari 2015

Mannen i fönstret

Här är en spökhistoria som jag hittade på nätet, varsågoda!

/Markus

Jag var i 3-årsåldern och bodde i Lexington i South Carolina då en del märkliga saker hände, enligt mina föräldrar, för jag har inget minne av det. Bland annat så brukade jag sitta och prata mitt i nätterna. När mina föräldrar kom in och frågade vad jag gjorde uppe så sent så svarade jag att jag pratade med mannen i fönstret.

Några år senare flyttade jag in i ett annat rum då mitt gamla rum skulle övergå till min lillebror Paul som då var i 2-3-årsåldern. Mina föräldrar sa att om Paul börjar prata med mannen i fönstret så skulle vi flytta! Visst vaknade han om nätterna, men han pratade inte som jag gjorde utan grät hysteriskt. Vi flyttade inte men vi var oroade. 

Ytterligare några år senare var vi hemma hos min kompis Austin på middag. Hans föräldrar berättade för mina föräldrar att en märklig sak hände förra natten, Austin såg ett ansikte i fönstret, det var ju flera år sedan han såg ansiktet sist.

Mina föräldrar tittade på varandra och frågade "Vilken man i fönstret?". Han som Ryan och Paul sågnär de var små! Austins pappa blev så skrämd senast att han gick ut med sitt gevär för att konfrontera den fönstertittande mannen, men där ute fanns ingen man.

Vi vet inte varför mannen hade setts vi två olika hus och varför han hade visat sig, men en sak var klar, Lexington är hemsökt!

Omkring den tiden då vi såg mannen då vi var små så dog två personer i grannskapet, den ena på ett oförklarligt sätt och den andra begick självmord.

/Ryan Lexington, South Carolina, USA

3 kommentarer:

  1. Jag älskar din blogg! men det vore kul om du gjorde inlägg lite oftare! om du har brist på spännande historier/upplevelser så ta en tur till bibblan!
    //Amanda

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli fler inlägg! Tack för dina fina ord :)

    SvaraRadera
  3. Bra historia:)

    SvaraRadera