Leta i den här bloggen

onsdag 25 juni 2014

Lights Out - en kort skräckfilm

Min näst yngsta syster Lina delar mitt intresse för spöken och skräck och på Facebook skickade hon ett filmklipp som faktiskt fick mig att hoppa till några gånger. Är ibland lite avtrubbad då jag ständigt söker spökisar på nätet utan att tänka på att bli skrämd då det jag gärna vill är att skrämma andra.

Filmen heter Lights Out är gjord 2013 och är ganska känd på nätet och många har filmat sina reaktioner på den och lagt upp på Youtube. Filmen är svensk och skapad av det äkta paret Lotta Losten och David Sandberg. Paret från Göteborg bestämde sig för att göra en film och ställa upp i skräckfilmstävlingen "Bloody Cuts Horror Challenge". Lotta Losten och David Sandberg hade först långt mer avancerade filmplaner men valde på grund av tidsbrist att försöka göra en riktig skräckis med små medel. Läs mer här.

Så, släck nu ner alla lampor och klicka på "play"...

/Markus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar