Leta i den här bloggen

torsdag 26 september 2013

Nu kommer hon...

Härom natten drömde jag om läskiga spökerier på ett vandrarhem som jag fick för mig att jag hade läst om och tänkte blogga om, men när jag gick upp nu och googlade så insåg jag att jag hade drömt alltihop. Nåja, här är min dröm:
Ett gäng ungdomar i 20-årsåldern tog en trip till ett gammalt vandrarhem för att spendera en helg där i glada vänners lag samt att se om det som stod i flera forum på nätet verkligen stämde. Flera mer eller mindre tvivelaktiga inlägg på nätet berättade om en elak kvinna som spökade i vandrarhemmet.

På nätterna så kunde man vakna av att någon gick upp för trappan som ledde till sovplatserna. Det var som om spöket visste att du var vaken och rädd, för när stegen närmade sig din dörr så kunde du höra retfulla sniffningar som om hon liksom en hund kunde känna lukten av din rädsla. Om hon närmade sig din dörr så var det bäst om du bara låg stilla och försökte låtsas sova. Oftast kommer hon fram till din säng för att sakta dra bort täcket från ditt ansikte... Då är det bäst att du blundar, för ingen som har sett hennes ansikte har någonsin kunnat vara sig själv igen...

Informationen om spökerierna tycktes bara finnas på nätet bland forum där mestadels ungdomar skrev så få av ungdomarna trodde på detta, men de tyckte ändå att det var en spännande idé att besöka ett påstått hemsökt hus samt festa loss lite...

Längre än så kom jag tyvärr inte. 

Ha en bra dag!

/Markus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar