Leta i den här bloggen

onsdag 12 juni 2013

Spökfoton - Spöken på fest!

Idag fyller bloggen tre år och det tänkte jag fira med... Ja, hur firar man detta? Jo med fest såklart! Här följer två fall där underliga figurer som fastnat på festfoton.


Fotot är taget av den då 17-årige Matthew Summers. Sedan 2008 har det cirkulerat på nätet och har postats av flera personer från olika platser i världen som har påstått att det är deras foto. 
En kväll 2008 var ett gäng ungdomar i Billingham, England, på väg ut på galej. Matthew, 17, ville föreviga detta och fick då en smärre chock när han fick se fotot han hade tagit på sina vänner. I knähöjd på tjejerna fick han se något som såg ut som ett litet barnansikte.

Dessa två bilder togs 1988 på Hotel Vierjahreszeiten i Maurach, Österrike. Flera turister samlades för en avskedsfest på hotellet och beslutade sig för att ta en gruppbild. En i sällskapet, Mr Todd, placerade sin kamera på ett närliggande bord. Det vita längst ner på bilderna är bordskanten. Han satte på självutlösaren på kameran och skyndade sedan tillbaka till bordet. Blixten gick inte av första gången varpå han knäppte en ny bild där den fungerade.

När fotot senare framkallades upptäcktes på det första fotot ett extra huvud i sällskapet.Ingen i sällskapet kände igen denna suddiga kvinna, för hon var inte med på denna avskedsfest. Förutom att huvudet är lite ur fokus så är det också för stor jämfört med de andra semesterfirarna, såvida hon inte sitter närmare kameran, vilket i så fall skulle stämma.... Om hon hade sitt ansikte mitt på bordet....

Till sist vill jag tipsa om min Facebook-grupp, Spökhistorier. Gå gärna med och dela med er av era spökhistorier!

/Markus

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar! Vart förvånad då jag sökte om filmen jag la ut, den stämde inte alls ihop med vad som hände i verkligheten som du skriver, synd! Du har också en schysst blogg!

    SvaraRadera