Leta i den här bloggen

fredag 7 juni 2013

Spökfotografier

Jag har hittat en intressant sida för oss som tycker att det är spännande med spökfotografier. Det är en blogg som dessvärre inte är aktiv med uppdaterandet av fotografier sedan 2009, men där finns en uppsjö av intressanta foton som privatpersoner har delat med sig av.

Adressen har ni här http://scienceofghosts.wordpress.com/ och här har ni några intressanta smakprov:

Spöket i huset

Jag bor i Ravenna, Ohio. I maj 2008, tog min son en bild på vårt hus med en digitalkamera. Det var på eftermiddagen och han var inte ute efter att fotografera spöken. När vi laddade upp fotot på datorn upptäckte vi något som ser ut som ett barnansikte som tittar ut genom fönstret. Vid denna tidpunkt var jag den enda personen i huset. Vi blev minst sagt förvånade av den här bilden. Vi har bott i detta hus i ungefär femton år och det är en gammal prästgård. Vi har, liksom den tidigare ägaren, upplevt konstiga aktivitet i huset. I juni förra året ville en paranormal forskargrupp komma för att göra en utredning. De gjorde fångade upp ett intressant EVP, och skickade fotot till Kodak lab. Kodak berättade för dem att fotot var äkta och att ingen hade trixat med det. Kan du ta en titt på denna bild. /T




Källarspöket
"Det här fotografiet togs i slutet av 70 'och är taget i en ölkällare i en pub i Ross-on-Wye (småstad i Herefordshire, England). Källaren var uppdelad i två divisioner och vid denna tidpunkt hade ägaren flyttat diverse utrustning till andra delen pga för mycket fukt. 

Kvinnan som tog detta fotografi märkte inte figuren som står till vänster, varken före eller efter fotot hade tagits. Hon ville bara visa oss hur källaren såg ut. Observera att det fanns ingen el i denna del av källaren vilket gjorde ljuskällorna på bilden aningen märkliga.

Vi gjorde lite forskning av puben och fick reda på att denna del av källaren var i själva verket en del av en tunnel som ledde till tornet i stadens centrum.

Originalet av detta fotografi gavs till en utredare som undersökte det tillsammans med det ursprungliga negativet. Deras slutresultat var att det inte handlade om någon dubbelexponering, och att ingen hade ändrat något med fotot i efterhand."

Enligt mig så påminner figuren lite om Tony Soprano.

Awwwwww……aarrrgghhhhh

"Skulle du vara intresserad av de bifogade fotografierna? De togs för ca 9 år sedan. Jag satt i mina föräldrars vardagsrum med deras nya jack russellvalp i mitt knä. Jag skulle vara intressant att veta vad du tycker."



Spöket i andra rummet

"Jag har ett par bilder som jag skulle vilja att du tittade på. De togs av min svärfar för cirka 10 år sedan. Det är två foton som togs med en väldigt gammal digitalkamera direkt efter varandra. Det första är normalt, medan det andra visar en uppenbarelse av en kvinna i bakgrunden. För att förklara, de två barnen är hans barnbarn. Ovanför deras huvuden är ett fönster som släpper in ljus in i hallen. Som ni kan se, så ser man, på andra sidan fönstret, en kvinna, så klart som dagen. Ingen i familjen känner igen den här kvinnan eller vet vem hon är. Några tankar eller kommentarer skulle uppskattas."




Om ni känner till fler sidor eller bloggar med spännande foton så får ni gärna höra av er!
/Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar