Leta i den här bloggen

måndag 14 januari 2013

Skapa din egen spökhistoria!

I förra veckan var jag med om en grej som visserligen inte var övernaturlig, men som ändå kickade igång fantasin för mig. Det var när jag försökte ta mig till jobbet i torsdags då det snöade och blåste ganska ordentligt och plogbilarna lyste med sin frånvaro. På trottoaren fanns det väldigt lite yta att gå på så när man mötte folk och cyklister så fick man vara kreativ.

När jag började närma mig Staffanskyrkan på Brynäs så hade jag en flicka framför mig som gick helt vansinnigt sakta. Jag försökte göra mig hörd så hon skulle haja till och släppa förbi mig, men det hände inget. Tillslut blev jag irriterad och tog ett graciöst skutt i snövallen och sedan tillbaks i gången framför henne och ökade farten för att äntligen få komma in till jobbet, blöt och kall som jag var.

Men när jag hade lyckats ta täten så ökade flickans steg. Jag kände hur hon närmade sig med stormsteg. Jag som har sett alldeles för många japanska skräckfilmer om spökbarn blev lite illa till mods. Hon gick ifatt mig och gick med raska steg vidare och jag lunkade på och kom snart till jobbet.

Med denna berättelse vill jag prova en grej, att skapa en spökhistoria. Använd denna episod och låt fantasin flöda, skicka sedan din spökhistoria till mig via ma.enblom@gmail.com

Min berättelse utspelar sig i min hemstad Gävle, men det behöver inte din spökhistoria göra, sånt är fritt. Även om ingen har något att dela med sig så kommer åtminstone jag att skriva en spökhistoria som är "based on a true story".

/Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar