Leta i den här bloggen

onsdag 2 januari 2013

13 Real Asian Horror Stories

Kaidan Shin Mimibukur
Youtube är väl fantastiskt! Jag kände mig lite skräcksugen så jag sökte på "horror" varav femte sökträffen var "13 Real Asian Horror Stories (Eng Sub)". Jag kollade på denna och... Jäklar, japanerna är ju fenomenala på spökhistorier. Jag är lite osäker på var denna film eller tv-program kommer ifrån, men jag antar att youtube-titeln är felaktig då den inte finns på imdb där i stort sett allt finns. Jag har gjort en del sökningar och har kommit fram till att det kanske rör sig om den japanska tv-serien "Kaidan Shin Mimibukur" vars internationella titel är "Tales of Terror from Tokyo". Denna tv-serie består av avsnitt som endast är fem minuter långa, vilket stämmer in på dessa korta episoder. Rätta mig gärna om jag har fel.

Se och njut om ni, liksom jag, älskar japanska spökhistorier!

/Markus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar