Leta i den här bloggen

söndag 30 december 2012

"A Haunting" Rises from the Grave!

Ibland sker det små mirakel! I natt när jag låg sömnlös pga grannens festande så låg jag och fipplade med mobilen. Jag hängde på youtube och klickade runt bland olika klipp då jag plötsligt såg ett klipp med titeln "A Haunting season 5"! 

Jag har nämnt denna fantastiska tv-serie tidigare i bloggen. Men för er som inte har koll så är A Haunting  en dramadokumentär om paranormala fenomen som gick på Discovery Channel i fyra säsonger mellan oktober 2005 till november 2007 med totalt 39 avsnitt. I varje avsnitt möter vi privatpersoner som berättar om sina erfarenheter samt att deras berättelser återberättas med skådespelare.

Redan efter att tv-serien lades ner 2007 så har fans världen över bönat och bett om att den ska få fortsätta. Jag har hela tiden trott att det har varit kört, men så plötsligt händer det! Den 12:e oktober startade A Haunting igen, denna gång på den amerikanska kanalen "Destination America" vilket är en systerkanal till "Discovery Channel" där den visades tidigare.

10 avsnitt har visats i USA och när de kommer till detta avlånga land vet man aldrig. Men lyckligtvis så finns de flesta avsnitten på Youtube.

/Markus

Här har ni de första två avsnitten från den nya säsongen.

 
Avsnitt ett
 
 
Avsnitt två
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar