Leta i den här bloggen

torsdag 22 november 2012

Kategorier spöken - Skuggvarelser

En natt, när jag sov över hos en kompis och låg i hennes säng medan hon borstade tänderna så vände jag mig om och såg då en kolsvart skugga som passerade utanför hennes dörr och försvann in i nästa. Jag, som trodde att det var min väns skugga, klev ur sängen och frågade min kompis om hon hade borstat klar och förväntade mig då en röst från rummet där skuggan försvunnit. "Nä, inte än" sa min kompis som fortfarande stod och borstade tänderna.

Jag vände och gick in i rummet där skuggan hade försvunnit och såg då hur den mänskilgt formade skuggan liksom stirrade på mig som om jag hade tagit den på bar gärning med något. Ända sedan dess har jag upplevt konstiga syner och ljud vart jag än är. 

En natt när jag övernattade hos samma vän så sov jag ganska dåligt och låg mest och vred och vände mig. Jag vaknade mitt i natten av att jag hade tappat min kudde, jag plockade upp den och somnade om. Efter att ha sovit bara en timme så väcktes jag av en röst som sa: "Tala om sanningen för henne!".
Jag förstod inte riktigt vad det handlade om då jag inte har särskilt mycket hemligheter, framförallt inte för min vän. 
Jag gick upp för att se om det var någon där eller om det bara var en dröm. Allt var som vanligt så jag la mig igen men låg då och halvsov. När jag vände mig om öppnade jag mina ögon och fick se en kolsvart skugga formad som en kvinna vilken tittade rakt på mig. Jag skrek högt och blundade och när jag öppnade ögonen var skuggan borta och min vän var vaken.

Sedan den gången vägrar jag att övernatta i min väns hus.

/Scutt, 16 år USA


2010, i USA, kom det in fler rapporter än vanligt angående en viss typ av övernaturliga fenomen. Dessa gällde människor över hela USA som hade sett s.k "Shadow People", vilka beskrevs som skuggliknande varelser, stora, små, ​​med och utan hattar, huvor, och även som en svart massa. Vanligast är att man har sett dessa figurer vid sina sängar när det är mörkt.

Skuggvarelser är ett övernaturligt fenomen som sägs ha bevittnats av ett antal människor. Dessa varelser rör sig oftast mellan väggar, med oftast snabba rörelser. Rapporter angående skuggvarelserna är liknande spöken, skillnaden är att skuggvarelserna inte har mänskliga drag, inga kläder eller att de försöker ta kontakt med människor. I stort sett alla fall är varelserna svarta silhuetter, ingen mun, näsa eller ögon. Det finns dock rapporter om unga, barnliknande skuggor och skuggor utan distinkt form, samt skuggor med röda ögon.

Varelsernas rörelser beskrivs som snabba och inte sammanhängande. De börjar röra sig sakta, som om de gick igenom en trög vätska, sen "hoppar" de till en annan plats i vittnets omgivning.

/Markus

1 kommentar:

  1. Usch! Jag och min vän har varit med om nästan samma sak. Vi såg något och hörde något men det var bara vi där. Vi blev väldigt rädda! :(

    SvaraRadera