Leta i den här bloggen

lördag 20 oktober 2012

Kommande skräckfilmer

I januari skrev jag ett inlägg om tre kommande skräckfilmer, The Innkeepers, The Awakening och The Woman In Black. The Innkeppers var väl ingen höjdare direkt, men de andra var helt okej. Nu ska jag gå igenom nya kommande skräckfilmer som verkar intressanta för oss som gillar spökskräckisar!

Först ut har vi The Possession som bygger på en berättelse om en märklig gammal låda som jag berättat om tidigare. En ung flicka köper en antik låda på en loppmarknad, omedveten om att inne i lådan bor en elak gammal ande. Flickans far går ihop med sin ex-fru för att hitta ett sätt att avsluta förbannelsen över deras barn.

Mama är en film som enligt trailern verkar ganska läskig. Annabel och Lucas får utmaningen att fostra Lucas unga systerdöttrar som blev lämnade i skogen i fem år, men frågan är hur själva de egentligen var i skogen.

En film som förvirrande nog har fler än en titel är 143, även kallad Apartment 143 eller
Emergo. På Postern står det The Apartment 143 [Emergo] så vi får väl gå på den titeln antar jag. En grupp forskare försöker lösa märkliga fenomen i en lägenhetsbyggnad.



Greystone Park verkar ganska intressant. Visst, man ska inte ta "Based on a true story" allt för seriöst, men i detta fall så kan det nog fungera. Filmen är baserad på filmskaparna Sean Stone (Oliver Stones son) och Alexander Wraiths besök i en gammalt nedlagt mentalsjukhus i New Jersey. Killarna träffades på en middag tillsammans med Oliver Stone under inspelningen av Wall Street: Money Never Sleeps i oktober 2009 där de började diskutera spökhistorier. Som ett resultat, beslöt Sean och Alexander för att besöka en övergivet mentalsjukhus i New Jersey, ökänt för sina behandlingar av patienter. Väl inne på institutionen upptäckte de snart att de inte var ensamma...


Dessa är några av de mer intressanta filmerna som har premiär 2012-2013. Men den film som jag ser fram emot allra mest är nyinspelningen av Evil Dead som kommer att ha premiär under nästa år. Evil Dead-filmerna är visserligen inga spökskräckisar, men jag känner ändå att jag vill nämna denna. Många fans hatar att det kommer en nyinspelning på Evil Dead från 1981, men jag har varit nyfiken ända sedan jag hörde talas om dessa planer för några år sedan. För inte så länge sedan så släpptes foton från filmen och lite senare så kom en "tjuvfilmad" trailer ut på nätet. Hur som helst, kolla fotot, jämför med de gamla filmerna, rätt häftigt om ni frågar mig!

/Markus

Här är trailern:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar