Leta i den här bloggen

söndag 17 juni 2012

Spök-spratt

Mitt köksfönster mynnar ut mot en liten äng som är omgiven av skog och igår såg jag hur ett gäng tonårstjejer satte upp ett tält på ängen. Spökhistorie och skräckfilmsälskare som jag är så kunde jag inte hjälpa att tänka på vilka skojiga spratt man skulle kunna utsätta dessa tältare för, men väluppfostrad som jag är så gjorde jag såklart ingenting. Kanske om jag kände dem så hade jag hittat på läskigt bus som de sent skulle glömma...


Jag kollade runt på youtube för att se om det fanns några klipp där någon "skojspökat" för tältare, men underligt nog hittade jag inga såna klipp, däremot hittade jag en hel drös med andra spökbus. Dessa klipp är inte alls skrämmande, men de skrämmer livet ur de som blir utsatta för busen.


Första klippet är från den amerikanska tv-serien Scare Tactics där man med dold kamera filmar läskiga practical jokes:



Nästa två klipp är från liknande asiatiska varianter av ovanstående tv-serie.




Det här är ju bara elakt... 
En "kompis" spelar sin vän ett spratt, 
en vän som är mycket rädd för spöken:

Det finns fler roliga klipp av samma karaktär. Sök på youtube efter "ghost prank" så får ni upp en hel drös med träffar.

/Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar