Leta i den här bloggen

fredag 16 mars 2012

Spöken fångade på film


Från ett klipp med informationen "Real Ghost och camera" eller liknande där vi ser en tjusig idyll, en bil kommer i horisonten, lugn musik spelas och rätt vad det är hoppar denna gröna lirare fram med ett gallskrik.

Både när det gäller spökfoton och spöken fångade på film som finns det otroligt många fejk-exemplar och när det gäller spännande filmer med spöken som finns å exempelvis youtube så vimlar det av något som kallas "screamer" vilket är ett klassiskt internetfenomen som tar formen av en film som skrämmer tittaren med en spöklik bild och ett högt skrik, vilket inte är så tacksamt när man sitter i ett nedsläckt rum med tända ljus och letar efter spökfilmer. Jag ska nu visa några filmer som sägs vara äkta, något bus tänker jag verkligen inte utsätta er för.

/Markus

Alkoholmissbruk på den engelska puben The New Inn

Ett spöke tittar ut - Hampton Court Palace i England

Detta klipp är filmat den 31 december 2008 på Colonial Park Cemetery, Savannah Georgia med 17-årige Jesse Greathouse filmkamera. Det visar vad som verkar vara ett litet barn som springer på kyrkogården.

Ett klipp som är fejk, men ack så otäckt.

Det här portugisiska klippet är känt på nätet som "Ghost Girl & Car Crash.
Fejk? Jodå, det kan jag tänka mig.

Det finns hur mycket dravel som helst där ute på nätet så att hitta spännande spökklipp är ett arbetssamt arbete. Hittar jag fler spännande klipp så postar jag dem i ett uppföljande inlägg.
Till sist mina vänner, apropå fejk och bus, kolla vad de utsätter den här stackaren för i en episod av Scare Tactics:
(obs - ej läskigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar