Leta i den här bloggen

måndag 14 november 2011

Tittut!

För en tid sedan drömde jag en ganska otäck mardröm. Det ruskiga var mest att det från början inte var en mardröm utan handlade om att jag och en annan person var på bil-semester i en svensk idyll någonstans i landet. Vi letade efter ett ställe som hade badplats och restaurang men hade problem att välja rätt landsväg att svänga in på. Det fanns två vägar som ledde till samma plats och vägen vi valde bestod av en del gamla hus som påminde om Katthult i Lönneberga vilket var mycket trevligt. Plötsligt får jag se ett otäckt spöke stå i ett fönster som stirrar ut mot oss. Just då vaknade jag och fick inte sova mer den natten.

Även om drömmen till en början inte var en mardröm så måste jag väl erkänna att den var en smula vemodig då vi hela tiden åkte fel, men ett skräckfilms-slut på min dröm hade jag inte räknat med.

/Markus


Apropå spöken i fönster:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar