Leta i den här bloggen

måndag 17 oktober 2011

Spökis från bloggbesökare

Hejsan!

I förra lägenhet min familj bodde i så påstod min syster att det var ett spökhus.. fast enligt mig trodde jag inte på det.
Min mamma har berättat för mig att när jag var nyfödd så hade hon en kollega som kunde tala med andar. På den tiden jobbade min mamma i en affär.
En natt drömde mammas jobbarkompis att hon såg hur jag låg i min säng och kunde inte sova, detta pga av tre spöken som höll låda i lägenheten om nätterna. Hon berättade detta för min mamma som bad henne att försöka ta bort spökena ur lägenheten.
Vid utdrivningen var min mormor där och mina två systrar, den ena systern brukade se spökena och den andra brukade känna lukten av tobaksrök i ett hörn i lägenheten.
De tre spökena var ett par, en man och en kvinna som hade arbetat som tjänstefolk åt en familj som hade bott i lägenheten många år tidigare. Paret brukade bara gå fram och tillbaka, fram och tillbaka... Det tredje spöket var mer otäckt enligt min syster, det var en äldre man som rökte mycket. Vi bor numera i en annan lägenhet.

/Stella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar