Leta i den här bloggen

söndag 21 augusti 2011

Spökhistoria

Här kommer en schysst spökis från en kille i Borås. Vi tackar och tar emot! Varsågoda!

Jag bor i en tvåa i en lägenhet som jag då precis hade fått nyrenoverad. Huset är gammalt och ägdes innan nuvarande ägare av en äldre man som jag träffade på då jag höll på att renovera. En mycket trevlig och pratsjuk gubbe. I vilket fall som helst så var gubben tvungen att sälja huset pga. orsaker som jag inte känner till och han tog väldigt illa vid sig. Så illa att han hängde sig uppe på vinden som angränsar till min lägenhet. Det var inte jag som hittade honom utan en släkting till honom. Han hade alltså hängt vägg i vägg till min lägenhet i flera dagar…



Jag dejtade en tjej för några år sedan. Vi hade setts ett antal gånger och det var dags för henne att sova över hos mig för första gången och vi låg i sängen med släckta lampor. Vi låg och pratade när hon rätt som det var stelnade till och började darra och kastade sig om mig. Jag frågade vad det är varpå hon säger... ”Det står en äldre man på min sida av sängen”. Jag vet inte vad jag ska tro och tänker är hon sjuk i huvudet. Men hon försäkrar mig om att det står en äldre man där. Hon vägrar att ligga kvar och stanna kvar i min lägenhet. Vi körde hem till hennes lägenhet istället. Hon berättade dagen därpå att hon är synsk och ser det som inte andra ser. Jag visste inte vad jag skulle tro men berättade för henne om gubben som hängt sig varpå hon gav mig en fullt korrekt beskrivning av den äldre mannen. Det var en skrämmande händelse och hon vägrade i fortsättningen att sova hos mig.


/Andreas Borås


Affiliator.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar